Doctor safaei contact

ماندگاری بوتاکس

ماندگاری بوتاکس | ماندگاری تزریق بوتاکس

ماندگاری بوتاکس

ماندگاری بوتاکس (Botox Longevity) برای افراد مختلف یکسان نیست. پس از انجام تزریق، سم بلافاصله اثر نمی‌کند بلکه اثر آن دو یا سه روز بعد مشخص می‌شود. پزشکان می‌گویند اثر کامل بوتاکس پس از یک هفته ظاهر می‌شود. ماندگاری بوتاکس به طور میانگین 3 تا 4 ماه پس از تزریق است. این مدت زمان برای همه یکسان نیست. گرچه از نظر تولید کننده دارو ماندگاری آن تا 6 ماه است.

مدت زمان ماندگاری بوتاکس

عوامل موثر بر ماندگاری بوتاکس

علاوه بر تعداد دفعات تزریق، چندین عامل مهم دیگر وجود دارد که بر افزایش ماندگاری بوتاکس تأثیر می گذارند:

  1. تعداد واحدها: هرچه پزشک بوتاکس بیشتری تزریق کند، مدت بیشتری طول می کشد تا اثر کند. اما به خاطر داشته باشید پزشکان افزایش دوز داروها را به دلیل اثر طولانی تر توصیه نمی کنند.
  2. منطقه تزریق: منطقه تزریق نیز می‌تواند بر طول مدت ماندگاری بوتاکس موثر باشد. پزشکان می‌گویند ماندگاری بوتاکس بین ابروها و پیشانی بیشتر از دور چشم است.
  3. سرعت سوخت و ساز: هرچه متابولیسم شما سریعتر باشد، پوست تان زودتر به حالت اولیه خود باز می گردد.
  4. جنسیت: به عنوان یک قاعده کلی، عضلات صورت در مردان قوی تر از زنان هستند. بنابراین نتیجه دوز یکسان بوتاکس برای مردان ماندگاری کمتری خواهد داشت.
  5. سن: در افراد بالغ، اثر تزریق طولانی تر است، زیرا با گذشت سال ها توانایی بدن فرد برای بازسازی کاهش می یابد.
  6. ویژگی های ایمنی: در برخی از افراد، بدن مولکول های سم بوتولینوم را به عنوان عامل خارجی می شناسد و سعی می کند فورا آنها را نابود کند. در این صورت، نتیجه بوتاکس قطعا برای مدت طولانی دوام نخواهد داشت.
  7. رفتار بیمار: از بسیاری جهات، تأثیر بوتاکس به نحوه رفتار فرد پس از تزریق بستگی دارد. اگر شما از توصیه های درمانگر خود پیروی نمی کنید، نباید انتظار ماندگاری طولانی مدت بوتاکس را داشته باشید.

چه عواملی باعث از بین رفتن اثر بوتاکس می شوند؟

بوتاکس یک روش درمانی تایید شده توسط متخصصان زیبایی برای صاف کردن چین و چروک‌های نواحی مختلف صورت است. با این وجود عواملی وجود دارند که بر ماندگاری بوتاکس شما تاثیر می‌گذارند. ویژگی‌های عضلانی، سبک زندگی شما، تعداد دفعات درمان، مدت زمان و ... در نتیجه نهایی دخیل هستند. همچنین ماساژ زود هنگام صورت، خم شدن و استراحت نکردن، رفتن به استخر، سونا و جکوزی در روز تزریق و ورزش ممکن است باعث از بین رفتن اثر بوتاکس شود.

ماندگاری بوتاکس به چه عواملی بستگی دارد

چگونه ماندگاری بوتاکس را افزایش دهیم؟

پزشکان توصیه می‌کنند به طور متوسط هر فرد 3 تا 4 ماه پس از تزریق، برای ترمیم بوتاکس اقدام کند. در ادامه نکاتی را می‌خوانید که به شما کمک می‌کند طول این دوره را بیشتر کنید.

  • ترک الکل: الکل جریان خون در پوست به خصوص پوست صورت را افزایش می‌دهد. سرعت متابولیسم را بالا می‌ برد و باعث می‌شود عضله سریعتر به حالت قبلی خود باز گردد. پس برای افزیش ماندگاری بوتاکس الکل را ترک کنید.
  • داروها: شما با مصرف داروها می‌توانید سرعت بازیابی عضله را کاهش دهید و افزایش ماندگاری بوتاکس را تجربه کنید. ما شما را به استفاده از دارو تشویق نمی‌کنیم. با این وجود در صورت تمایل برای مصرف دارو حتما با پزشک خود مشورت کنید و تنها به منابع موثق استناد کنید.
  • ورزش: دور از ذهن است اما ورزش‌های فشرده متابولیسم بدن را افزایش می‌دهند و باعث کاهش ماندگاری بوتاکس می‌شوند. ما توصیه نمی‌کنیم ورزش را ترک کنید؛ فقط سعی کنید ورزش‌های سبک‎‌تری انجام دهید.

چگونه ماندگاری بوتاکس را افزایش دهیم؟

  •  ماساژ: ما توصیه می‌کنیم پس از تزریق، مناطق تحت درمان را به روشهایی که متخصص زیبایی معرفی کرده است ماساژ دهید. این امر باعث پخش شدن یکسان دارو در ناحیه مورد نظر می‌شود. از ماساژ کلی صورت خودداری نماید.

ماندگاری بوتاکس نواحی مختلف

بر کسی پوشیده نیست که ماندگاری بوتاکس در مناطق گوناگون صورت به یک شکل نیست. در این امر عواملی مانند نازک بودن پوست ناحیه مورد نظر، استفاده مکرر از آن ناحیه (مانند عضله‌های اطراف چشم) و بزرگ یا کوچک بودن آن ناحیه دخیل می‌ باشد.

ماندگاری بوتاکس پیشانی و خط اخم

سم بوتولینوم یک راه حل فوری و پیشنهاد شده برای برطرف کردن چین و چروک پیشانی است. افزایش ماندگای بوتاکس بستگی به حرفه‌ایی بودن متخصص زیبایی و رعایت نکات توسط بیمار می‌باشد. بوتاکس پیشانی و خط اخم به دلیل استفاده زیاد از عضلات پیشانی و ابرو، ماندگاری چندانی ندارند.

دکتر صفایی | ماندگاری بوتاکس پیشانی

بوتاکس خط لبخند

لبخند یکی از زیباترین و ساده ترین آرایش چهره انسان‌ها است. با این وجود اگر مدام لبخند می‌زنید، بوتاکس این ناحیه روش خوبی برای پوشاندن خط لبخند است. این نوع بوتاکس نیز ماندگاری چندانی ندارد و در هر فرد مدت ماندگاری آن متفاوت است.

بوتاکس چانه

چانه دیرتر از سایر نواحی چروک می‌شود اما این دلیل خوبی برای نادیده گرفتن آن نیست. در زمان مناسب به بوتاکس چانه روی بیاورید. بوتاکس چانه تا 6 ماه ماندگاری دارد. پس از آن لازم است برای ترمیم آن اقدام کنید.

ماندگاری بوتاکس چانه

بوتاکس گونه

گونه‌های برجسته و شاداب کمک زیادی به زیبایی صورت می‌کنند. به همین دلیل ترمیم بوتاکس گونه از نان شب هم واجب تر است! ماندگاری آن توسط پزشکان برای افراد مختلف به طور میانگین 12 تا 18 ماه برآورد شده است. ماندگاری بوتاکس گونه به عوامل زیادی بستگی دارد و برای هر فرد متفاوت خواهد بود.

بوتاکس زیر بغل

بوتاکس زیر بغل یک روش درمانی برای کاهش تعریق این ناحیه است. مدت ماندگاری بوتاکس زیر بغل به طور کلی 9 تا 12 ماه است. متخصصان زیبایی می‌گویند این مدت برای افراد مختلف می‌تواند کوتاه تر یا طولانی تر باشد.

مدت ماندگاری بوتاکس زیربغل

آیا بوتاکس دائمی است |  بوتاکس چقدر ماندگاری دارد

بوتاکس کف دست

عرق کردن کف دست‌ها بسیار کلافه کننده است. بدن افراد مبتلا به این اختلال، مدام از این طریق آب از دست می‌دهد. علاوه بر معذب شدن افراد تعریق کف دست‌ها فرد را برای انجام فعالیت‌های روزمره دچار مشکل می‌کند. با بوتاکس کف دست می‌توانید 6 ماه تا یک سال از این مشکل خلاص شوید. پس از این مدت لازم است تزریق بوتاکس مجددا تکرار شود.

مدت ماندگاری بوتاکس دور چشم

زمان ماندگاری بوتاکس دور چشم ممکن است بین 3 تا 6 ماه باشد. اما این مدت ممکن است بستگی به عوامل مختلفی مانند نوع پوست، سن، سابقه استفاده از بوتاکس و دوزی که تزریق می‌شود داشته باشد. برای داشتن نتیجه بهتر و ماندگاری بیشتر، ممکن است لازم باشد تزریق بوتاکس را به صورت منظم تکرار کنید.

آیا ماندگاری بوتاکس دائمی است؟

جواب کوتاه، نه است. تزریق بوتاکس باید هر سه تا شش ماه یکبار انجام شود تا اثرات بوتاکس حفظ شود. پس از این مدت که بسته به فرد متفاوت است، اثرات بوتاکس از بین می رود و چین و چروک ها دوباره شروع به ایجاد می کنند. بسیاری از بیماران با انجام بوتاکس منظم اثر بوتاکس را طولانی تر می کنند .

تزریق بوتاکس توسط دکتر فرامرز صفایی پیروز

دکتر فرامرز صفایی پیروز با سالها تجربه و کار حرفه‌ایی در زمینه زیبایی و بوتاکس در کنار شماست تا تمام مراحل بوتاکس و حتی بعد از آن را در کمال اطمینان و با اعتماد به ما تجربه کنید. در زمینه بوتاکس زیبایی برای کاهش چین و چروک‌ها و ترمیم و همچنین بوتاکس درمانی برای کف دست، زیر بغل و ... می‌توانید به ما اعتماد کنید. همچنین پس از تزریق بوتاکس ورزش‌هایی به شما آموزش داده می‌شود تا طولانی ترین ماندگاری را داشته باشید. همین امروز نوبت خود را رزرو کنید. شما با پوستی صاف و صورتی شاداب تنها یک تماس تلفنی فاصله دارید.

به اشتراک بگذارید :